Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Meer informatie op londen.startpagina.nl

Welk vliegveld in Londen?

Monique
18 Feb, 2008 13:03

Hallo forum, wij willen in juli een weekend naar Londen. Als ik op de site kijk voor tickets, heb ik de keuze uit verschillende vliegvelden. Welk vliegveld kan ik het beste kiezen? En wat kost de trein van het vliegveld naar het centrum?

Alvast bedankt voor jullie antwoord, groetjes Monique

Richard_London
18 Feb, 2008 16:43

Het voordeligste qua reis en vervoer naar centrum van London is volgens mij London city!

Deze ligt t.o.v. de andere vliegvelden het dichts bij het centrum. Het ligt namelijk in zone 3 en de andere vliegvelden in zone 6! Dat scheelt dus met de travelcard die je moet kopen om te kunnen reizen met de metro!

Op http://www.tfl.gov.uk kun je vanaf het vliegveld je metroreis plannen naar je hotel!

Pietje
18 Feb, 2008 20:29

Je moet natuurlijk ook kijken hoe duur de vliegreis zelf is.

Vliegen op City is vrij duur. Met Easyjet kan je goedkoop naar andere vliegvelden rondom Londen, maar moet je nog een heel stuk met (dure) bus/trein.

Ik ben eens met BMI naar Heathrow gevlogen en daarna met een daytravelcard voor zone 6 met de metro naar het centrum geweest. Ik kon daarna met deze kaart de hele dag nog kriskras door londen heen met metro en bus. Dit is mij goed bevallen.

Monique
19 Feb, 2008 09:13

Jullie zijn geweldig, bedankt.Pietje schreef:

>

> Je moet natuurlijk ook kijken hoe duur de vliegreis zelf is.

> Vliegen op City is vrij duur. Met Easyjet kan je goedkoop

> naar andere vliegvelden rondom Londen, maar moet je nog een

> heel stuk met (dure) bus/trein.

> Ik ben eens met BMI naar Heathrow gevlogen en daarna met een

> daytravelcard voor zone 6 met de metro naar het centrum

> geweest. Ik kon daarna met deze kaart de hele dag nog

> kriskras door londen heen met metro en bus. Dit is mij goed

> bevallen.

Eric
19 Feb, 2008 13:22

Helaas kan je niet beide hebben. En goedkoop vliegen en een gunstig gelegen vliegveld.

De beste combinatie is volgens mij vliegen op Gatwick.

Omdat Ryanair vaak de laagste tarieven heeft, vlieg je in dat geval op London Stansted. Vanaf hier kan je of met de trein of met de bus.

De Stansted Express is de enige treinverbinding tussen Londen en het vliegveld Stansted. De reistijd bedraagt ca. 45 minuten. In Londen kom je aan op London Liverpoolstreet Station. www.stanstedexpress.com

Met de bus heb je meerdere opties. Loop het vliegveld uit en volg de borden ‘coaches’ . Wij gaan altijd met de bussen van Terravision. Ook met deze bus kom je aan op London Liverpoolstreet Station. De reistijd bedraagt nu zo'n

55 minuten. www.terravision.eu/london.html

Of met de Easybus voor 2 pond p.p. per enkele reis. Deze brengt je naar of Bakerstreet of London Victoria. Ook deze bussen staan voor het vliegveld. Niet te missen door hun oranje kleur.

www.easyjet.com/NL/Uw/Reisservices/van_en_naar_het_vliegveld.html#stansted

London City zou ik afraden. Ik dacht dat sowieso de KLM en de VLM, vanaf Groningen Airport, op City vliegen. De kosten van bijvoorbeeld VLM, www.flyvlm.com, liggen stukken hoger dan bijvoorbeeld Ryanair. Ik denk dat dit niet opweegt tegen de langere reistijd.

Beetje afhankelijk waar jij in nederland woont maar wij vertrekken altijd vanaf Dusseldorf Weese met Ryanair. Dit vliegveld ligt net over de grens achter Nijmegen. En de tarieven vanuit Duitsland zijn ook lager dan met Ryanair vanaf Eindhoven.

Succes,

Eric

En misshien is trein nog een mogelijkheid voor je. Met de Eurostar kom je direct in Londen aan. Ik dacht op Waterloo station. Vanaf pak je de metro.

Richard_London
19 Feb, 2008 16:11

Je moet gewoon dus gaan kijken wat qua vliegen en reis vanaf vliegveld naar centrum het goedkoopste is!;)

Carel
20 Feb, 2008 08:23

Easybus vanaf Stansted en ook vanaf Luton is de laatste tijd relatief stukken duurder geworden. Vroeger boekte ik ook vaak voor 2 pond per persoon, maar de laatste tijd is het ook als je vroeg boekt 5 of 6 pond per persoon.

De Eurostar komt sinds november 2007 aan op St-Pancras (Kings Cross).

Veel plezier in Londen.

Carel

Richard_London
20 Feb, 2008 11:18

Ja zeker en ik las op de ns site dat je al voor 99 euro per persoon reist naar London vanaf elk station in Nederland!

Dus dan heb je alleen daarnaast een travelcard voor zone 1 en 2 nodig, wat dus zeker een goedkope optie is geworden!;)

marian
20 Feb, 2008 13:38

Die easybus is inderdaad niet altijd goedkoop. En dan is het soms kiezen tussen anderhalf uur hotsen in een bus of 20 minuten comfortabel in de trein….

Peter H.
21 Feb, 2008 00:58

Dat van die 99 euro is volgens mij per boot. Dan reis je eerst naar Hoek van Holland, vaart naar Harwich en dan met de trein naar Londen. Als je een nachtvaart neemt, is dat ook geen gekke oplossing. Je bent wellicht eerder in Londen dan de mensen die de volgende dag met het vliegtuig gaan. Ik vind de boot zo gek nog niet. Ik ging vaak met de auto en al en dan naar een hotel in Colchester, is goedkoper dan Londen en dan met de trein naar Londen. Prima te doen. En je kon ook nog leuke uitstapjes maken naar bijv. Cambridge, Norwich en nog veel meer. Dus mensen, vergeet de boot ook niet.